Önskar du att skaffa extra nycklar eller fixa bostadens lås?
Så här beställer du en extra nyckel till din bostad, postbox eller parkeringsstolpe!
Tänk på att du som bostadsrättshavare är betalningsansvarig för både nycklar och dörrlås till egna bostaden.
Följande uppdaterade säkerhetsinstruktioner gäller för dig som hämtar ut nyckeln vilken även måste vara ägare/delägare i lägenheten:
- VIKTIGT, Sänd ett mail till styrelsen@nissoga.se med följande viktiga uppgifter: Namn på den som är ägare/delägare av lägenheten som även ska hämta nyckeln – Adress – Lägenhetsnummer – Nyckelnummer.
Viktigt att ägaren eller delägaren av lägenheten anger rätt nyckelnummer som står på nyckeln till lägenheten. Nyckelnumret består av två bokstäver och ett nummer. Det är normalt endast den boende och behörig låssmed som känner till detta nummer.
- VÄNTA FÖRST PÅ SVAR FRÅN BRF. NISSÖGAS STYRELSE INNAN DU ÅKER TILL BYGGBESLAG I KISTA FÖR ATT HÄMTA NYCKELN. NYCKELN TILLVERKAS MEDAN DU VÄNTAR.
- Du måste ta med dig den eller de nycklar som du ska kopiera enligt beställningen till styrelsen dvs. nyckeln som du redan har till bostaden, postboxen eller parkeringsstolpen.
- Du måste även ta med dig den senaste mottagna avin för månadsavgiften för den egna bostaden som kan uppvisas på begäran. Ej köpekontrakt.
- Du måste ta med dig din legitimation som är samma person som står på månadsavin och som har beställt kopieringen och ska hämta nyckeln hos Byggbeslag i Kista.
Glöm inte att endast använda ASSA låsolja var 6:e månad, så håller ditt lås och nycklar betydligt längre än om du inte smörjer låset.
Utrustad med ovanstående och efter bekräftelse från Brf. Nissögas styrelse så kan du hämta dina extra nycklar hos Byggbeslag i Kista.
Byggbeslag AB – låssmedsbutiken i Kista
Viderögatan 3, Kista (ingång på husets baksida)
Telefon till butiken i Kista: 010-176 88 93
Ansvarig kontaktperson i Kista heter Betsy Benka Davies
Epost: butik.kista@byggbeslag.se
Hemsida: https://www.byggbeslag.se/
Byggbeslag i Kista har öppet följande tider:
Öppet: måndag till fredag 8–15
Telefontider butik mån–tors 7–16, fred 7–15
Lunchstängt 12–13
(Dag före röd dag 8–12)
Det är ibland mycket viktigt för olika leverantörer att få tillgång till din lägenhet!
VIKTIGT! Tala alltid om för oss om ni har husdjur hemma innan vi kommer.
Om ni inte kan vara hemma ber vi er att ställa lägenhetslåset i serviceläge, enligt följande instruktion:

Vrid nyckeln i låset till ”serviceläge klockan 10”, enligt skissen. Tag sedan ur nyckeln ”klockan 10”, låset står då i serviceläge. Vi har då möjlighet att gå in i er lägenhet med föreningens speciella servicenyckel.
Har du svårt att lösa nyckelhanteringen? Då behöver du ta kontakt med någon från Styrelsen Vänligen se uppsatt information om styrelsen i entrén eller klicka här.
Frågor & svar kring säkerhet och lås i din lägenhet
https://www.laskompaniet.se/page/radgivning-om-din-sakerhet