Felanmälan & Service

Vem ansvarar för underhållet av bostadsrättslägenheten?

I lägenhetspärmen, som hör till varje lägenhet – och som följer lägenheten och inte den boende – finns en förteckning som visar vem som har ansvaret för lägenhetens löpande underhåll och eventuella reparationer i lägenheten.

Observera att det är bostadsrättsinnehavaren (medlemmen) som ansvarar för och själv bekostar de flesta typer av reparationer och underhåll i lägenheten. Det står alltså medlemmen fritt att välja vem som ska utföra reparationer i lägenheten och om man vill betala eventuella jourtillägg för att underhåll och reparationer ska t.ex. utföras på kvällar och helger.

En vanlig missuppfattning gäller stopp i avloppen. Ett stopp i toalett eller ett avlopp beror nästan aldrig på stopp i fastighetens stora avloppsledningar som man delar med andra lägenheter. Avloppsstopp i lägenhetens egna avloppssystem är den boendes fulla ansvar att åtgärda, och då med särskild tonvikt på stopp i toaletten, golvbrunnar och samtliga vattenlås i lägenheten. Således är det medlemmen själv som bekostar eventuella beställda åtgärder för detta. Medlemmen avgör om denne vill rensa avloppet själv, eller på egen bekostnad välja en rörmokare som den boende önskar att anlita för jobbet. Boende bekostar även beställd jourutryckning för att rörmokaren ska rycka ut omgående även på kvällar och helger.

Vid felanmälan ska du alltid uppge:

namn, adress, portkod, lägenhetsnummer och telefonnummer.

Viktiga telefonnummer inför din felanmälan:

SJÖDALENS FASTIGHETSSERVICE AB
Felanmälan under kontorstid:
08-711 41 71

Tjänst för fastighetsjour
Jourtelefon vid akuta problem:
08-657 77 20

TELIA
  Fiber Lan
Vardagar 8.00 – 21.00
Helger 10.00 – 18.00
020-755 766

RIKSBYGGEN EKONOMISK FÖRVALTNING
Vid problem med avier m.m.
Ring dygnet runt: 0771-860 860

SKICKA FELANMÄLAN
Samtliga felanmälningar ska skickas via felanmälningsformuläret. Styrelsen och fastighetsförvaltaren kommer då att få information om vilket fel som anmälts. 

Felanmälan och service på Vitvaror från Electroloux

Kontakta Electrolux Service på 0771-76 76 76 och anmäl felet, och begär service, var förberedd med att ha serienummer och produktnummer nerskrivet så kan Electrolux Service lättare hantera ärendet vid sitt besök.

Skylten med serienummer och produktnummer hittar ni här

Beställning av reservdelar från Electrolux

Registrera produkt och köp reservdelar
Garantier
Kundtjänst

Vill du beställa reservdelar via telefon ber vi dig kontakta Electrolux Service på
tel. 0771-76 76 76. Innan du beställer service, kontrollera först om du kan avhjälpa felet själv. I bruksanvisningen finns en tabell, som beskriver enklare fel och hur man kan åtgärda dem.

Ytterligare information kring beställning av service och reservdelar hittar ni här

Var kan jag hitta skötselinstruktioner?
När produkterna levereras till Bostaden återfinns alla skötselinstruktioner liggandes i produkten eller i Er Bopärm. Ni kan även hitta informationen på Electrolux eller Franke respektives hemsidor.

Electrolux – www.electrolux.se

Reservdelar Franke spiskåpa från Trivselkök

Filter komplett grå med metall    295kr plus moms
Lampglas 200 serien (110830)     77kr plus moms
Maila din beställning till info@trivselkok.se
Telefonnummer: 08-214630

Köksfläktskåpa Franke – www.franke.com

För att underlätta hanteringen och minska väntetiderna skulle vi önska att ni har modellnumret till hands som är F251-10 – 60 cm Rostfritt utförande eller Vit lackerad.

Önskar du att beställa reservdelar och service på kökets fläktkåpa?

Kontakta Franke Fläkt på Tfn: 0912 – 405 00
Kontakta Trivselkök genom att klicka på här
Här hittar ni på modellbeteckningen på Franke fläktkåpa,  klicka här